TERUGKOMCHAT

MAANDAG, WOENSDAG, VRIJDAG: 18 TOT 20:30 UUR
ZONDAG: 14 TOT 17 UUR


Sinds kort is het mogelijk om een paar keer met ons te chatten over hetzelfde onderwerp, zonder dat jij opnieuw jouw verhaal hoeft te vertellen. 

Denk jij dat één gesprek misschien te weinig is voor wat jij aan ons wilt vertellen? Misschien word je gepest, twijfel je of je op jongens of meisjes valt of voel je je niet veilig thuis. Bij de terugkomchat vertel je ons in twee of drie gesprekken wat jou bezig houdt en denken wij met je mee. We gaan dieper in op waar je last van hebt, waar je op hoopt en wat je graag anders zou willen. We vinden niks gek.

In jouw account wordt in overleg met jou wat informatie opgeslagen. Op die manier hoef je volgende keer niet weer hetzelfde te vertellen. Alles wat je zegt blijft tussen jou en De Kindertelefoon. Onthoud deze site goed om weer terug te komen op de terugkomchat voor een vervolggesprek.

 
 

HOE START IK MIJN EERSTE TERUGKOMCHAT?

Op vrijdag 22 januari is de Terugkomchat helaas gesloten. Je kunt wel bellen of terecht bij de gewone chat!

  1. Klik op 'start chat' onder punt 8.

  2. Maak een account aan door een naam en een wachtwoord te kiezen. Dit hoeft niet je echte naam te zijn. Ook moet je een e-mailadres invullen. Deze is niet zichtbaar voor vrijwilligers van De Kindertelefoon. Je ontvangt geen mail van ons, behalve als je zelf klikt op ‘wachtwoord vergeten’.

  3. Geef toestemming voor het bewaren van je gegevens. Lees meer in ons privacystatement.

  4. Vul in: je leeftijd, geslacht, waar je het in de gesprekken over wilt hebben en wat je hoopt dat er anders is na de gesprekken.

  5. Als je er klaar voor bent druk je rechtsboven op ‘chatten’.

  6. Kies bij online vrijwilligers voor ‘eerst beschikbare’ en druk op selecteer.

  7. Je mag invullen hoe je je voelt, maar dat hoeft niet. Als je dit niet invult kan je de chat gewoon starten.

  8. Start met chatten door te klikken op ‘start chat’. Het kan zijn dat je even moet wachten.

HOE WERKT EEN VERVOLGGESPREK

Op vrijdag 22 januari is de Terugkomchat helaas gesloten. Je kunt wel bellen of terecht bij de gewone chat!

  1. Klik op 'start chat' onder punt 5.

  2. Log in met je naam en wachtwoord.

  3. Bij ‘over mij’ zie je wat de vrijwilliger (in overleg met jou) heeft opgeslagen over jullie vorige gesprek(ken). 

  4. In het vakje ‘vul dit tussen de gesprekken in als je wil’ kan je zelf nog wat toevoegen.

  5. Zodra jij een nieuwe chat start, krijgt de vrijwilliger deze pagina en jouw vorige chat(s) te zien. Zo kan de vrijwilliger doorgaan met waar je de vorige keer was gebleven.  
 

KAN IK OOK PRATEN MET DEZELFDE VRIJWILLIGER?

 

Het kan wel, maar wij kunnen niet garanderen dat dit elk gesprek lukt. Alle terugkomchat vrijwilligers zijn volledig te vertrouwen en heel goed getraind om met jou verder te praten. Vind jij het toch fijner om je verhaal bij één vrijwilliger te doen, vraag dan in het gesprek wanneer jouw vrijwilliger er weer is. Dit is vaak een week later. Als je op dat moment inlogt, kun je kiezen voor jouw vrijwilliger. Als de naam er niet tussen staat, dan is deze persoon er helaas toch niet (bijvoorbeeld door ziekte). De wachttijd is meestal langer dan wanneer je kiest voor de ‘eerst beschikbare’ vrijwilliger.

 

KAN IK NOG WAT DOEN OM TE HELPEN?

 

Heel graag! Omdat dit een nieuwe chat van De Kindertelefoon is horen we heel graag jouw mening. Hoe uitgebreider jij antwoord geeft op de vragen na jouw laatste gesprek, hoe beter wij de terugkomchat kunnen maken.

Heb je daarnaast nog tips of  ideeën? Laat het ons weten!

Hé, welkom!

We plaatsen cookies om de website goed te laten werken én te verbeteren, niet om jou te volgen. Meer weten? Klik hier.