STAGEVRIJWILLIGER WORDEN? ALLES WAT JIJ WIL WETEN.

DE TRAINING

Je krijgt een uitgebreide training in gespreksvoering met kinderen, volgens de methodiek van De Kindertelefoon. Het eerste deel van de training bestaat uit zeven of acht bijeenkomsten, grotendeels op locatie. Tijdens deze training neem je al plaats achter de lijn. Eerst onder begeleiding en als je er helemaal klaar voor bent, zelfstandig. En natuurlijk krijg je ook daarna de coaching en begeleiding die nodig is.

 

Vervolgens start het verdiepende deel, bestaande uit zes blokken, online te doorlopen op het moment dat dit voor jou uitkomt. De geleerde inhoud kun je meteen toepassen in de gesprekken aan de lijn. Ook zijn er in die periode twee trainingsbijeenkomsten, waar je ook samen met collega-vrijwilligers extra kunt oefenen.

 

Als stagevrijwilliger blijf je je doorlopend ontwikkelen, waardoor je luister- en gespreksvaardigheden steeds verder verbeteren. Ook zijn er - voor wie dit graag wil - volop mogelijkheden om door te groeien in andere (vrijwilligers)functies, zoals mentor, co-trainer of forum vrijwilliger.

 
 

AAN DE SLAG

Als je er helemaal klaar voor bent, neem je plaats achter de lijn. Per week draai je twee dienst van gemiddeld 3 uur. Je plant je diensten zelf in en kiest dan voor een dienst van 2, 3 of 4 uur. Net wat jou die week het beste uitkomt.

 

De Kindertelefoon is élke dag bereikbaar, 365 dagen per jaar. Daarom zoeken we (stage)vrijwilligers die er samen álles aan willen doen om er op al die momenten voor kinderen te zijn. Dit betekent dat je vaak diensten in de avond en/of het weekend draait. 

 

Naast het draaien van diensten besteed je ook tijd aan andere activiteiten zoals je eigen ontwikkeling en natuurlijk leuke uitjes en borrels met je medevrijwilligers.

IETS VOOR JOU?

Aan de slag als vrijwilliger bij De Kindertelefoon past bij jou als je:

  • ...je goed kunt verplaatsen in een ander, communicatief sterk bent en om hulp durft te vragen.
  • ...snel kunt schakelen tussen totaal verschillende gesprekken: het ene moment chat je met een kind over een onveilige thuissituatie, het volgende moment belt er een kind dat zenuwachtig is voor z'n spreekbeurt.
  • ...écht contact zoekt met een kind. En als een kind belt met een grapje, dan kun je hierom lachen en hierin meeveren. En soms ontdek je dat er nog een vraag of verhaal achter zit.
  • ...in staat bent tot (zelf)reflectie en open staat om feedback te ontvangen en te geven.
  • ...openminded, nieuwsgierig, betrouwbaar en betrokken bent.
 

WAT JE KRIJGT...

  • Bovenal natuurlijk heel veel voldoening, want je kunt voor kinderen écht het verschil maken
  • Een uitgebreide training in gesprekvoering met kinderen (CV boost!)
  • Coaching en begeleiding gedurende het hele jaar
  • (Thema)bijeenkomst om jouw deskundigheid verder te vergroten
  • Mogelijkheid om door te stromen en extra taken te vervullen
  • Een gedreven, gezellig en enthousiast team om je heen
  • En uiteraard een reiskostenvergoeding (geen parkeerkostenvergoeding) en WA-verzekering

WAT DE KINDERTELEFOON VRAAGT...

  • Je volgt een sociale opleiding op HBO- of universitair niveau (pedagogiek, (toegepaste) psychologie of social work)
  • Je verbindt je voor langere tijd (minimaal een jaar) en draait 2 dienst per week; de helft van je diensten plan je in de avond en/of het weekend
  • Je woont binnen ca. 40 km van één van onze locaties: Amsterdam, Groningen, Nijmegen, Utrecht en Tilburg
  • Je bent minimaal 18 jaar oud
  • Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Je kunt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen

AANMELDEN?

Wat leuk dat je vrijwilliger wil worden!
Op het inschrijfformulier selecteer je jouw locatie en kies je de trainingsdata die passen in jouw agenda.