Direct naar content

CONTENTMARKETEER (TIJDELIJKE OPDRACHT)

24-32 uur per week | Utrecht Rijnsweerd (hybride) | ingangsdatum bij voorkeur z.s.m.

Ben jij een creatieveling die denkt vanuit de gebruiker? Wil jij helpen om van In je bol dé online vindplek voor mentale gezondheid te maken voor jongeren? Lees dan gauw verder! 

OVER IN JE BOL

Meer dan de helft van de jongeren kampt wel eens met mentale klachten, zoals stress, prestatiedruk of het gevoel even niet lekker in je vel te zitten. Daarom hebben we in co-creatie met de doelgroep het initiatief genomen om In je bol te ontwikkelen. Op dit platform kunnen jongeren sinds 20 mei terecht voor betrouwbare, begrijpelijke informatie, ervaringen van anderen en tips & tools om zelf aan de slag te gaan. Hebben ze behoefte aan een luisterend oor? Dan kunnen ze terecht bij getrainde vrijwilligers via chat en telefoon. Ook vinden jongeren op In je bol gerichte suggesties voor verdere hulp – online of in de buurt. Het platform biedt een veilige, anonieme ruimte waar jongeren steun vinden, ervaren dat ze niet de enige zijn en zelf stappen kunnen zetten. Of het nu gaat om stress, eenzaamheid of even vastzitten – In je bol helpt jongeren te ontdekken wat hen verder helpt. 

DE WERKOMGEVING

In je bol is een unieke samenwerking tussen zeven organisaties. Je bent in dienst van Stichting De Kindertelefoon en werkt nauw samen met collega’s van MIND en MIND Us en de andere betrokken organisaties. Je standplaats is Utrecht, met de mogelijkheid om vanuit huis te werken. Bij In je bol hechten we veel waarde aan het creëren van een veilige en inclusieve omgeving. Niet alleen voor de jongeren die we ondersteunen, maar ook in onze eigen organisatie. Je komt dan ook te werken in een omgeving waar ruimte is voor jouw talent, achtergrond en visie.

DIT GA JE DOEN

We zijn volop in ontwikkeling: een nieuw merk en een nieuw team. Dat betekent veel ruimte om mee te bouwen, mee te denken en écht impact te maken. Als contentmarketeer zorg jij ervoor dat alle praktische informatie op In je bol klopt en logisch is opgebouwd. Door jouw inzet weten jongeren intuïtief hun weg te vinden op injebol.nl en hebben makkelijk toegang tot de juiste ondersteuning. Daarvoor werk je nauw samen met de content coördinator, die verantwoordelijk is voor de inhoudelijke informatie op In je bol. En met de communicatie & marketing strateeg, online marketeer en social media content creator.  

Je bent verantwoordelijk voor:

  • Websitebeheer (niet-thematische content)
    • Het optimaliseren van de klantreis en implementeren van nieuwe functionaliteiten, zoals de zoekfunctie en formulieren.
    • Up-to-date houden en optimaliseren van de homepage en de niet-thematische pagina’s op In je bol. Denk hierbij aan pagina’s over bellen & chatten, vrijwilligerswerving, privacystatements, contactpagina, etc. 
    • Gebruikerscommunicatie zoals meldingen bij drukte en pop-ups om de feedback van jongeren op te halen.
  • Nieuwsbrieven, LinkedIn & linkbuilding
    • Uitwerken van een emailstrategie, verrijken van de database en het opstellen en versturen van nieuwsbrieven richting de partners & supporters van In je bol. Daarbij stem je de segmentatie, inhoud en timing af op verschillende doelgroepen.  
    • Een plan uitwerken en toepassen rondom de inzet van LinkedIn als verlengstuk van de bestaande marketingcommunicatiestrategie. 
    • Het uitdenken en -voeren van en linkbuildingstrategie, in samenwerking met de Online Marketeer. Door jou is In je bol zichtbaar is op relevante partnerpagina’s.

En je adviseert ons over hoe we deze taken structureel binnen onze organisatie kunnen beleggen. Aan het einde van de opdracht zorg je voor een overdraagbaar plan en werkzaamheden, waarmee een vaste collega moeiteloos kan verder werken. 

WAT BRENG JE MEE?

Je bent een zelfstandige, creatieve denker met een scherp oog voor detail en gebruikerservaring. Het schrijven van aansprekende teksten gaat je makkelijk af. Ook werk je graag met CMS-systemen, ben je analytisch sterk en weet je inzichten te vertalen naar concrete verbeteringen. 

Verder:

  • Werk je als ZZP’er en ben je minimaal 3 dagen per week beschikbaar.
  • Heb je aantoonbare ervaring in het ontwikkelen van strategieën en het ontwikkelen van aansprekende nieuwsbrieven. 
  • Heb je aantoonbare ervaring in contentmarketing, UX-copywriting en/of webredactie.
  • Heb je kennis van of ervaring met de doelgroep en thematiek rondom mentale gezondheid.

WAT KRIJG JE VAN ONS?

Een betekenisvolle opdracht voor ongeveer 6 maanden, een maximaal tarief van 
€ 80,- exclusief btw afhankelijk van je ervaring en samenwerking met een betrokken team. 

SPREEKT JOU DIT AAN?

Laat via vacature@injebol.nl weten waarom jij de perfecte match bent voor deze opdracht, het liefst aan de hand van concrete voorbeelden. Voor vragen kun je bellen naar Lisette Potman (communicatie & marketing strateeg) via 06 – 54 66 82 59



In je bol wordt samen met jongeren ontwikkeld en is een initiatief van: De Kindertelefoon, MIND, MIND Us, 113 Zelfmoordpreventie, Join Us, Transformers Community en @ease