Huisregels

De Kindertelefoon is er voor alle kinderen en jongeren van 8 tot 18 jaar die in vertrouwen willen praten. Elk kind dat belt of chat krijgt van ons tijd en aandacht om zijn of haar verhaal te doen. Door drukte bij De Kindertelefoon kunnen veel kinderen niet direct geholpen worden. Daarom vinden wij het belangrijk dat je, als je ons belt, dit doet om met ons in gesprek te gaan over een vraag of probleem. Om goed naar jou te kunnen luisteren en je verder te helpen hanteren wij een aantal regels. Dit zijn de regels om met ons te praten:

  • je belt of chat om iets te vragen, een probleem te bespreken of om iets te delen
  • je bent goed te verstaan
  • het is rustig om je heen
  • je hebt je aandacht bij het gesprek en reageert op onze vragen
  • je bent vriendelijk

Vertrouwelijk
Jouw contactgegevens zijn voor ons niet zichtbaar. Gesprekken met De Kindertelefoon zijn 100% vertrouwelijk. Dat betekent dat wij aan niemand doorvertellen wat jij ons vertelt, behalve als dat van jou mag. Wij weten niet wie jij bent en dat hoef je ons ook niet te vertellen. Op jouw telefoonrekening staat niet dat je met ons gebeld hebt en wij kunnen jouw telefoonnummer of internetadres niet zien. Wel kunnen wij zien of en hoe vaak er met jouw telefoonnummer of internetadres contact is opgenomen met De Kindertelefoon. Wil je meer weten over privacy? Bekijk dan onze privacystatements.

Klachten en blokkade opheffen
Als je ons uitscheldt of je meerdere malen niet aan onze regels houdt, blokkeren we jouw telefoonnummer of je internetadres. Ben je geblokkeerd en wil je deze blokkade graag laten opheffen? Vul dan dit formulier in. Ben je niet tevreden over jouw contact met De Kindertelefoon? Laat het ons weten via landelijkbureau@kindertelefoon.nl. Let op: je bent dan niet meer anoniem!