HUISREGELS


Je kunt met De Kindertelefoon over alles praten. Of het nu iets kleins is of iets groots, een vraag of een probleem, of gewoon iets wilt delen. Er bellen en chatten veel kinderen met De Kindertelefoon: onze vrijwilligers voeren ruim 1.000 gesprekken per dag. We vinden het fijn als je met ons belt of chat. In het gesprek is het belangrijk dat je:

  • goed te verstaan bent
  • jouw aandacht hebt bij het gesprek
  • respectvol bent naar onze vrijwilliger

Een keer uitproberen is niet erg. We hopen dat je ons dat ook weet te vinden als je echt over iets wil praten. Maar als je de lijn bezet houdt met bijvoorbeeld een verzonnen verhaal, dan kunnen kinderen die ons nodig hebben De Kindertelefoon niet bereiken.

Als je vrijwilligers uitscheldt, of meerdere malen onze huisregels overtreedt, krijg je een time-out. Na het krijgen van een time-out, kun je ons 24 uur niet bereiken. Na meerdere time-outs word je voor langere tijd geblokkeerd.

Kortom: je kunt met De Kindertelefoon over alles praten en we vinden het fijn als je contact met ons opneemt! Wel vragen we je om ons respectvol te behandelen, zoals wij dat ook met jou doen.

Vertrouwelijk

Jouw contactgegevens zijn voor ons niet zichtbaar. Gesprekken met De Kindertelefoon zijn 100% vertrouwelijk. Dat betekent dat wij aan niemand doorvertellen wat jij ons vertelt, behalve als dat van jou mag. Wij weten niet wie jij bent en dat hoef je ons ook niet te vertellen. Op jouw telefoonrekening staat niet dat je met ons gebeld hebt en wij kunnen jouw telefoonnummer of internetadres niet zien. Wel kunnen wij zien of en hoe vaak er met jouw telefoonnummer of internetadres contact is opgenomen met De Kindertelefoon. Wil je meer weten over privacy? Bekijk dan onze privacystatements.

Maximaal vier keer contact per dag

Omdat we zoveel mogelijk kinderen te woord willen staan, kun je maximaal vier keer per dag een gesprek voeren via de kanalen van De Kindertelefoon. Als je het maximum hebt bereikt, ben je de volgende dag weer welkom. Op deze manier zijn we elke dag zo goed mogelijk bereikbaar voor álle kinderen die graag met ons willen praten.

Klachten en blokkade opheffen

Ben je geblokkeerd en wil je deze blokkade graag laten opheffen? Vul dan dit formulier in. Ben je niet tevreden over jouw contact met De Kindertelefoon? Laat het ons weten via landelijkbureau@kindertelefoon.nl. Let op: je bent dan niet meer anoniem!

Hé! Wat goed dat je er bent.

Wij zijn dol op koekjes, maar wel om op te eten. Niet om jou te volgen dus. Toch zijn sommige nodig om de website goed te laten werken én te verbeteren. Meer weten? Klik hier.